luni, 22 august 2011

Metodologia personalului didactic in anul scolar 2012-2013

Am gasit pe site-ul unui inspectorat scolar, metodologia personalului didactic in anul scolar 2012-2013.
Inca nu am citit sa vad si eu exact cum va fi la anul, dar cine doreste sa citesca documentul, o poate face aici:

Metodologia privind mobilitatea personalului didactic in anul scolar 2012-2013

Se pare ca ce a fost publicat in Monitorul Oficial arata putin diferit fata de varianta aparuta la inceput.
Varianta publicata in Monitorul Oficial o puteti vedea aici:
Medotologia si Calendarul mobilitatii personalului didactic 2012 - 2013


Subiecte Titularizare si Suplinire

217 comentarii:

  1. NU AM REUȘIT SĂ CITESC DEOARECE ESTE ADOBE READER DEȘI L-AM INSTALAT.ERAM CURIOSĂ DAR MAI AM RĂBDARE PT METODOLOGIA 2012-2013.
    LYLY

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scuze, dar am si eu o problema, si anume: de ceva timp, incerc sa aflu care sunt conditiile si ce pasi trebuiesc parcursi pentru a intra in sistem, chiar si ca suplinitor. Eu una, va zic sincer ca nu mai inteleg nimic; ba este nevoie sa ai acel modul psihopedagogic, ba nu este nevoie; ba trebuia sa-mi depun dosarul pana in aprilie, ba aud ca in august se dau examene pentru suplinitori, si lista ar putea continua...

      Ștergere
    2. Pentru titulari si suplinitor calificati trebuie modulul psihopedagogic si trebuia sa te inscrii in aprilie pentru examenul din 2 august.
      Pentru suplinitori necalificati nu ai nevoie de modul si poti sa te inscrii dupa examenul din 2 august.
      Acum nu stiu cand vor fi inscrierile pentru necalificati. Trebuie sa urmaresti.

      Ștergere
  2. descarca Adobe Acrobat Reader X si o sa-ti mearga

    RăspundețiȘtergere
  3. Observ ca anul viitor nu mai este prevazuta posibilitatea titularizarii in alt judet, in etapa a II-a . E posibil sa se mai modifice ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Posibil este, dar cred ca sunt sanse mici.

    RăspundețiȘtergere
  5. am si eu o intrebare,conform noii legi a educatiei,cei care vor sa intre in invatamant trebuie obligatoriu sa aibe master didactic....intrebarea mea este urmatoarea daca anul viitor va fii concurs organizat de unitatile de invatamant, conform noii legi a educatiei,pot sa ma inscriu la concurs daca nu am master didactic si nici nu sunt inscrisa inca?? mi se da posibilitatea sa particip? avand in vrdere ca in septembrie anul viitor cand se fac inscrieri la master pot aduce o adeverinta care sa demonstreze acest fapt?????se da un termen pt a dobandi aceasta diploma sau trebuie sa o detii in momentul in care vrei sa te iscrii la concurs??? va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Aceasta metodologie mi se pare o oribilitate. Apare in toate etapele repartizarea la nivelul scolii, de parca intr-o scoala ar fi sute de posturi, atata vreme cat concursul se organizeaza pentru un singur post. Dar cea mai mare tampenie este absenta pretansferarii la cerere. Daca esti titular in sistemul national de invatamant, din diverse motive trebuie sa te muti in celalalt capat al tarii si nu ai sansa sa beneficiezi de o "restrangere de activitate", practic iti pierzi titulatura in sistemul national de invatamant. Mi se pare o grava incalcare a drepturilor omului sa obligi un profesor sa ramana la scoala la care este titular, altfel isi pierde dreptul dobandit anterior. Sa impiedici libera circulatie a cadrelor didactice. Cred ca doar pe timpul lui Stalin s-ar mai fi putut petrece asa ceva. Pe timpul lui Ceausescu profesorii aveau dreptul la transfer. In ce lume traim? Nu ne mai trezim deloc?

    RăspundețiȘtergere
  7. Din ce am citit fugitiv....pasii sunt cam aceiasi cu diferanta majora insa la calendar.... din ce am vazut atat titularizarea in alt judet cat si pretransferul sunt posibile.... ceea ce nu am prea inteles este odelul de cerere pentru inscriere la concurs.

    RăspundețiȘtergere
  8. Conform noii metodologii nota peste 7 la titularizarea din iulie 2011 nu te ajută deloc pentru a spera că te poți titulariza în 2012-2013?
    Sesizați greșeala şi d-lui ministru Funeriu.
    În 2011-2012 nu a putut fi încadrat nimeni în baza notei din 2008.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da..........Eu m-am titularizat in 2011 in baza notei din 2008.Si nu sunt singura.Am multe colege care s-au putut folosi de nota obtinuta la concursul din 2008.O zi buna!

      Ștergere
  9. Daca nu ai modulul psihopedagogic facut, iti trebuie master didactic pentru a fi titular sau suplinitor calificat. Fara poti participa la concurs doar ca suplinitor necalificat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Oameni buni asteptati sa apara metodologia
    Ce e dat mai sus e doar proiectul, Nu vedeti ca n-are nici numar ......
    stati ca mai apare si definitivatul

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca nu reusesc sa sustin examenul de licenta in vara 2012, am posibilitatea de a participa la examenul de titularizare/suplinire pentru anul scolar 2012-2013 pentru a ocupa un post didactic pt materia geografie? trebuie sa adaug la dosar o adeverinta ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bineinteles ca trebuie sa termini facultatea mai intai si dupapoti participa la examenul de titularizare.

      Ștergere
  12. Poti participa, doar pentru suplinitori necalificati. Nu trebuie adaugat nimic suplimentar la dosar.

    RăspundețiȘtergere
  13. pentru examenul de titularizare la informatica se da si proba practica si inspectie la clasa sau numai proba practica. Si inca ceva dc postul nu este titularizabil trebuie sa mai efectuezi inspectia si proba practica sau cum se procedeaza
    astept un raspuns

    RăspundețiȘtergere
  14. Teoretic ar trebui sa dai si proba practica si inspectia la clasa. Acum vom vedea, ca nici cei de la inspectorate nu stiu exact cum va fi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca sunt titular in alt judet,pot veni prin transfer cu acordul celor doua unitati scolare?

      Ștergere
    2. Acum cu noua lege, nu stiu cum e cu transferul intre judete. Din cate am inteles nu se mai poate(sau de la anul).
      Cel mai bine te uiti pe noua lege(Legea educatiei nationale
      ), sau te duci si intrebi la inspectorat.

      Ștergere
  15. Sunt titulară de peste 16 ani în jud.Dolj și,datorită schimbării domiciliului,vreau să mă detașez în Prahova.E posibilă această mișcare?Ce condiții trebuie să îndeplinesc?Ce trebuie să conțină dosarul?Nu vreau să-mi pierd titulatura în sistem.Mulțumesc pt.răspuns!

    RăspundețiȘtergere
  16. daca sunt titular in alt judet pot veni prin transfer cu acordul unitatilor scolare?

    RăspundețiȘtergere
  17. Acum cu noua lege, nu stiu cum e cu detasarea sau cu transferul. Puteti sa va uitati pe noua lege(Legea educatiei nationale), sau incercati sa aflati aceste raspunsuri de la inspectorat.

    RăspundețiȘtergere
  18. foarte bine sa nnumai existe transferul unii opupa doua posturi bine mersi si altii stau suplinitori o viata intreaga sa mearga fiecare unde ee titular daca nu renunta si e suplinitor simplu

    RăspundețiȘtergere
  19. de ce trebuie sa stai titular la o scoala unde faci naveta cand se putea veni prin transfer.altii stau o viata intreaga suplinitori ca nu sunt in stare sa se titularizeze.

    RăspundețiȘtergere
  20. in ce perioada sunt detasarile?

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca eu am master didactic in chimie, pot sa predau in invatamant?
    Lucrez de 3 ani ca suplinitoare necalificata in invatamantul prescolar si as dori sa stiu ce trebuie sa fac, ca sa ma calific tot in invatamantul prescolar. Este de-ajuns acest master didactic pentru a putea preda in invatamantul prescolar?

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna Ruxandra, eu nu cred ca e bun masterul didactic in chimie pentru a fi calificat in invatamantul prescolar. Intreaba la inspectorat pentru a fi sigura.

    RăspundețiȘtergere
  23. stie cineva in ce perioada sunt detasarile?

    RăspundețiȘtergere
  24. daca sunt titular in alt judet pot veni prin transfer in judetul unde este sotul titular?sau cum pot proceda?

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna dimineata. Am si eu o intrebare, am terminat Univ. Fac. de Biologie in 2003, pot preda aceasta materie? Care ar fi pasii de urmat. Multumesc. Carmen

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Carmen, Poti sa predai ca titular sau suplinitor calificat daca ai modulul psihopedagogic facut. Daca nu poti preda ca suplinitor necalificat.
      Pasii: trebuie sa te apuci de invatat :) sa te inscrii la examen si apoi sa iei nota cat mai mare :)

      Ștergere
    2. Sunt titular pe religie, cu definitivatul,in restrangere de activitate. M-am detasat, in interesul invatamantului, la o gradinita. Imi puteti spune cum voi fi platita ca suplinitor calificat sau necalificat?Multumesc.

      Ștergere
  26. Daca am luat 10 la titularizare in 2011 si am obtinut un post de titular doar la tara, ma pot transfera in 2012 la oras?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bineinteles, asta in cazul in care exista post la oras.

      Ștergere
    2. nu te poti, anul acesta nu exista notiunea de transfer, doar in cazul celor cu restrangere/reducere de catedra ...pot fi solutionate cererile de restrangere prin "transfer/trimiterea" acelui om pe un post viabil.

      Ștergere
  27. buna tuturor,
    Predau din sept 2011 discipline tehnice la un liceu .Am facut politehnica 5 ani dar nu am frecventat in timpul facultatii cursurile de modul psihopedagogic.In anul 2011 cand am dat examen pt ocuparea catedrei de suplinitor exista varianta ca in termen de 3 ani dupa angajare sa poti efectua cursul...Acum Dupa noua lege, incepand cu anul urmator mai pot preda??? Exista sanse ca sa pot face cursul anul acesta? Ma poate ajuta cineva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cursurile pentru modulul psihopedagogic nu se mai fac. Trebuie sa faci un master didactic.

      Ștergere
  28. Dacă în anul 2011 am intrat în restrângere de activitate si am ocupat un alt post iar anul acesta se scoate post la concurs în unitatea scolara de unde am plecat pot reveni titular in unitatea din care am plecat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara. M-ar interesa foarte tare dacă aţi reuşit să va intoarceti ca titular la unitatea de unde în 2011 ati intrat in retrângere de activitate. Ma aflu in aceeasi situatie, postul meu a intrat in restrângere de la 1 sept 2012(am ocupat prin transfer alt post), iar după 1 sept s-a cerut reînfintarea unui post in unitatea din care am plecat. Mi se pare normal să pot reveni la postul reinfintat, mai ales ca am lucrat in acea unitate timp de 8 ani. Va multumesc!V-as ruga sa imi raspundeti printr-un email pe adresa botamflorina@yahoo.com

      Ștergere
  29. Buna seara!Sunt prof. pentru ped. inv. primar si prescolar titular din 2007 la o scoala din mediul rural si as vrea sa merg la o alta scoala din mediul urban.Voi pierde titularizarea obtinuta prin concurs national? De la director am inteles ca titularizarea obtinuta prin concurs national nu se pierde ,transferul facandu-se prin acordul celor doua scoli,iar eu figuraz ca fiind incadrat pe perioada NEdeterminata.Doar cei care se titularizeaza anul acesta vor fi pe periada determinata.Este corect ce ni s-a spus? Cu multumiri, Alina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anult acesta nu exista notiunea de transfer, doar in cazul celor cu restrangere/reducere de catedra ...pot fi solutionate cererile de restrangere prin "transfer/trimiterea" acelui om pe un post viabil.
      Daca directorul scolii ti-a spus ca nu o pierzi titularizarea, asa ar trebui sa fie. El ar trebui sa fie informat si sa stie exact ce si cum.

      Ștergere
  30. Buna seara!Am gasit informatiile acestea pe ISJ Ilfov. Poate ii sunt de folos cuiva! ◘ TITULARIZAREA cadrelor didactice suplinitoare participante la CNU 2008, 2009 şi 2010 cf.art.253 din L 1 /2011
    se realizează prin modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată


    CONDIŢII:
    - ocupă un post vacant în unitatea respectivă
    - se certifică viabilitate de 4 ani a postului / catedrei
    - CA al unităţii de învăţământ este de acord
    - candidatul a obţinut la concursurile menţionate cel puţin media 7
    - postul / catedra nu a fost ocupat în etapa de soluţionare a R A

    Acţiune: se vor urmări precizările Capitolului IV din Metodologie
    Directorul unităţii /-ilor va emite decizie de numire pe post/catedră
    Se încheie C.I.M. pe perioadă nedeterminată de la 01 09 2012

    http://www.isjilfov.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=1301:mobilitatea-personalului-didactic-2012-2013-clarificari&catid=42&Itemid=239

    RăspundețiȘtergere
  31. ce sfera de cuprindere are masterul didactic?

    RăspundețiȘtergere
  32. buna!sunt absolventa a unei facultati tehnice durata 5 ani,cursuri de zi si master in domeniul de licenta,as vrea sa stiu daca pot participa la examenul de suplinire necalificati?am citit metodologia dar termenul de suplinitor necalificat nu mai era mentionat.un sfat va rog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Da, poti participa. Momentan nu este nimic specificat despre necalificati, ceea ce mi se pare putin ciudat. Ori se asteapta ca anul acesta, toate posturi sa fie ocupate numai de calificati(ceea ce eu ma indoiesc), ori se va afisa ceva cand se mai apropie examenul.

      Ștergere
    2. Am vazut in calendarul din metodologie ca proba practica se tine in perioada aprilie-iunie? Ce sa intampla cu absolventii de anul acesta, care vor sa sustina titularizare, tinand cont ca in luna iunie acestia nu au sustinut inca licenta.

      Ștergere
    3. Cel mai probabil, vor aduce o adeverinta ca sunt in ultimul an si ca vor sustine licenta in iulie.

      Ștergere
  33. Buna seara imi puteti spune si mie daca am obtinut titularizarea in 2006 si anul acesta ianuarie 2012 am implinit 7 ani de cand am absolvit colegiu cu dubla specializare ed-inv si nu am obtinut definitivatul imi pierd titularizarea. Mentionez ca definitivatul l-am dat,deja de 3 ori,multumesc

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna ziua a-si dori o informatie.Am absolvit in 2002 colegiu cu dubla specializare educ-inv,in 2006 am obtinut titularizare pe catedra de educ.In aceasta luna am implinit 7 ani lucrati la catedra dar am dat de 3 ori definitivatul si nu l-am luat ,ultimul a fost in aug. 2011,asi dori sa stiu ,conform noii metodologii voi ramane titulara ISJ-ului sau trebuie sa ma inscriu din nou si sa ma titularizeze scoala ce se va intampla cu celelalte cadre didactice care au luat titularizarea in ultimii 2-3 ani si nu au definitivatul sau n-ul vor lua? Pentru a da din nou definitivatul trebuie sa fiu titulara ?Mentione ca a fost 4 ani in concediul de cresterea copilului de aceea am inplinit acum,7 ani. Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  35. E PRIMUL AN CAND PREDAU, EDUCATOR, AM LUAT LA TITULARIZARE 2011 6, 75. AS VREA CA ANUL ACESTA SA MA TITULARIZEZ, LA GRADINITA LA CARE SUNT EU NU ESTE POST TITULARIZABIL, DOAR DE SUPLINITOR SI MI S-A SUGERAT DE CARTE D-NA DIRECTOR CONTINUITATE PRIN SUPLINIRE. DACA AS PARTICIPA LA UN CONCURS DE TITULARIZARE DE LA O ALTA GRADINITA (CA AM INTELES CA ANUL ACESTA SE VA FACE LA NIVEL DE SCOALA) SI VOI LUA PESTE 7, VOI AVEA POSIBILITATEA CA DACA PESTE UN AN, DOI CAND SE VA IVI UN POST TITULARIZABIL LA GRADINITA MEA SA IL OCUP SI SA FIE VALABILA NOTA?
    MULTUMESC! MARY

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mary, nu stiu exact cum va fi, dar eu cred ca nu prea poti, pentru ca examenul care il sustii acum este pentru un anume post, la o anumita gradinita. Cand va fi un post de titular in gradinita la tine atunci directoarea trebuie sa-l scoata la concurs.
      Acum cu examenul la scoli, nu mai este ca inainte cand iti era recunoscuta nota peste un an sau doi.
      Dar repet, este doar o parere si trebuie sa te mai interesezi.

      Ștergere
  36. Cu pretransferul nu se mai poate face absolut nimic? Ei stiu cat de greu a fost ex. de tit. din 2011, cu atata strictete, cu camerele video"in cap", si pentru ce? sa ne pierdem acest statut prin scoaterea pretransferului neputand veni din alte judete? de ce au mai permis etapa aII a de titularizare in 2011?pana acum îi titulariza de pe inferior pe superior şi cei in drept sa nu mai poată?De cine sa fim inlocuiti, de cei care pana acum la ex. nationale de tit. nu luau nici macar 5, si acum devin mari titulari? Mai vor si performante...

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna Cris,as vrea sa te intreb daca am modulul 1 psihopedagogic unde se poate da examenul pt.a intra in invatamant.Ce nu am inteles eu, inainte la titularizare te duceai la inspectorat si in functie de nota aveai sanse sa intri la mai multe scoli. Acum dai doar pt.un post la o sigura scoala?...clar scad sansele sa mai prinzi un post. Daca am asistenta sociala si modulul psihopedagogic 1 mai am sansa sa dau pt. un post de invatatoare sau cu noua lege mai trebuie ceva scoala.Mersi pt.timpul acordat,nu sunt in sistem si nu stiu unde ma pot informa mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna ziua,am si eu o nelamurire si va rog mult,daca puteti,sa ma ajutati;am terminat un colegiu de institutori si o facultate(3 ani);in timpul facultatii nu am urmat modulul psihopedagogic,insa pe foaia matricola de la colegiu imi apar materiile ce se parcurg in modul;m-as putea inscrie la titularizare anul acesta?si inca o intrebare:am renuntat acum 6 ani la invatamant;daca as reveni,mai sunt necesare calificativele din ultimii doi ani lucrati efectiv la catedra?multumesc mult:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu conteaza ce ai pe diploma, trebuie sa ai o diploma separata cum ca ai absolvit modulul. Daca revii in invatamant nu iti trebuie nici un calificativ.

      Ștergere
  39. Buna!In 2011 mi-am sustinut licenta in contabilitate si informatica de gestiune la universitatea Titu Maiorescu.Ce posibilitate am sa pot preda contabilitate?pot si fara master didactic?eu insa nu as vrea conta ci mai repede invatator,ce examen se da ca invatator?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti preda ca invatator, dar ca necalificat. Contabilitate poti preda tot ca necalificat daca nu ai master didactic sau modulul psihopedagogic.

      Ștergere
  40. multumesc mult de raspuns:)

    RăspundețiȘtergere
  41. Titualrii cu greu au obtinut acest statut si de aceea este important sa ni-l si pastrăm. Dar cum se poate acest lucru daca nu luptam si nu ne unim ca pretransferul sa fie reintrodus caci toti avem nevoie de el mai devreme sau mai tarziu, unii poate chiar au avut si de aceea este necear pt. a ne pastra dreptul dobandit. De aceea tb. sa fim uniti si sa semnam petitia online. Cu cat suntem mai multi cu atat va avea mai mult rasunet dorinta noastra.

    RăspundețiȘtergere
  42. ma puteti ajuta?
    in vara lui 2011 am sustinut examenul pt obtinerea gradului did II, trebuia sa ma inscriu in toamna la gradul I?

    RăspundețiȘtergere
  43. http://www.petitieonline.com/transfer_la_cerere_martie_2012

    RăspundețiȘtergere
  44. Programa pt examenul de titularizare e aceeasi?

    RăspundețiȘtergere
  45. buna, am si eu o intrebare,am inteles k anul acesta examenul de titularizare se da numai din metodica este adevarat?

    RăspundețiȘtergere
  46. Buna!
    de profesie sunt invatatoare, cu def; in urma cu 5 ani am renuntat la invatamant,insa acum as dori sa ma reintorc; puteti, va rog, frumos sa imi spuneti care ar fi pasii pe care trebuie sa ii urmez?...multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa te inscrii ca toata lumea pentru examen. Din pacate trebuie sa sustii si tu inspectia la clasa, doar cei care dau definitivatul anul acesta nu mai trebuie sa sustina inspectia.

      Ștergere
  47. Buna,am si eu o intrebare referitor la examenul de titularizare. Stie cineva cine va face subiectele pentru concurs si cum am sa stiu unde sunt catedre vacante?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cine va face subiectele anul acesta, dar posturile vacante le poti afla de aici: Posturi titularizabile 2012

      Ștergere
  48. Buna,
    Imi puteti spune care sunt pasii de urmat pt a lucra ca educatoare? am terminat facultate de limbi straine si am facut modulul pedagogic. Unde pot gasi programa dupa care sa ma orientez in ceea ce priveste examenul si unde gasesc calendarul examenelor? Sunt din Prahova. Multumesc,
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  49. Buna seara! Am terminat facultatea cu profil : Pedagogia Invatamantului Primar si Prescolar, in 2009 , iar pana anul acesta nu am profesat deloc.
    In acesta vara as vrea sa dau examenul de titularizare pentru un post la gradinita, dar am inteles ca trebui sa fac niste cursuri pentru a putea sustine examenul , asta pentru ca nu am profesat deloc, insa am fost la Inspectorat si am intrebat , dar cei de acolo mi-au dat un raspuns fugitiv ca nu imi trebuie nici un curs, s-au uitat pe diploma si mi-au spus sa ma prezint la examen.
    Acum eu nu prea mai stiu ce sa cred...va rog un raspuns urgent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Florina, asa sunt cei de la inspectorat. De multe ori nici nu iti raspund, te trimit sa citesti nu stiu ce documente.
      Eu stiu ca nu iti mai trebuie nici un curs. Sa-i intrebi pe cei care ti-au spus ca trebuie, unde au citit despre asta?

      Ștergere
  50. Buna ziua! O intrebare am si eu: continuitatea se da numai pe catedra intreaga? sau se poate da si pe 9 ore de exemplu?Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  51. Buna , as vrea sa ma ajute cineva cu un raspuns ( sper sa nu fiu a nu stiu cata persoana care intreaba, insa eu zic ca am fost destul de atenta la comentarii si la metodologie). In iulie imi dau licenta , termin facultatea de drept. nu am nici un modul facut sau master didactic, insa as vrea sa ma inscriu la examen pentru invatamantul gimnazial ca suplinitor necalificat. insa in metodologie nu am vazut nici o specificatie referitoare la aceasta categorie. acum, intrebarea mea este: se poate, sau trebuie neaparat sa am macar una din cele 2 cerinte pentru calificati?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, anul acesta nu se stie momentan nimic despre necalificati. Cel mai probabil dupa ce va fi examenul pentru calificati, fiecare scoala care va ramane cu posturi neocupate, va scoate posturi pentru necalificati. E doar o presupunere.

      Ștergere
  52. Vreau să spun că nu sunt de acord cu eliminarea pretransferului din învăţământul preuniversitar. Este o mare greşală şi un abuz. De exemplu eu sunt profesor titular, pe o catedră de istorie, la un liceu şi doresc să mă transfer tot pe liceu, tot pe catedră de istorie. M-am titularizat prin Examen Naţional de Titularizare. Nu este corect să nu mi se dea voie sa mă transfer pe nivelul de învăţământ pe care sunt titular şi pe aceeaşi specialitate la care am dat concursul. Nu schimb nici materia la care am dat examenul şi nici nivelul de învăţământ. Nu suntem trataţi în mod egal de Noua Lege a Educaţiei. De exemplu colegii care sunt în restrângere de activitate au dreptul să se transfere de pe post de învăţător, pe post de profesor, dacă au studii absolvite între timp, iar la alţii li se dă dreptul să schimbe şi materia pe care o predă. Spun cu certitudine că este un abuz că nouă celorlalţi titulari nu ni se dă dreptul la pretransfer, măcar pe materia de predare pe care ne-am titularizat şi pe acelaşi nivel de învăţământ. Este deja o discriminare. Nu este corect să nu se mai recunoască un concurs luat la nivel naţional, mai ales că unii suntem titulari la 100 km distanţă de casă. Aşa sunt ajutaţi profesori şi sunt respectate drepturile lor?. Pentru că este un drept al nostru pretransferul, deoarece am dat un concurs cu recunoaştere la nivel naţional. Examenul l-am promovat şi postul l-am obţinut în urma multor ore de studiu. Titularii nu mai avem drepturi deşi le-am câştigat prin muncă cinstită. Nu este cu nimic mai corect un examen local decât unul naţional, ba chiar pot apărea suspiciuni asupra sa daca este în şcoală. Iar dacă am luat postul prin Concurs Naţional este normal să îmi fie recunoscută titularizarea în orice şcoală din ţară

    RăspundețiȘtergere
  53. buna, am facut modulul psihopedagogic de scurta durata in fac. si vroiam sa stiu daca pot da examen pentru titularizare.
    Ce acte imi trebuie pt dosar?Unde gasesc ce trebuie sa invat?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai modulul facut poti da examenul de titularizare.
      Pentru acte uita-te la finalul cererii de inscriere. Acolo ai tot ce trebuie sa contina dosarul.
      Cereri si acte pentru inscriere la titularizare 2012
      Ce trebuie sa inveti: to ce este in programa.

      Ștergere
  54. BUNA SEARA AM SI EU O INTREBARE AM TERMINAT FACULTATEA DE PSIHOLOGIE CURS DE 3 ANI LA ZI AM MODULUL PEDAGOGIC SI VREU SA VA INTREB DACA POT PARTICIPA LA INSCRIERE ANUL ACESTA PT SPECIALITATEA SOCIO-UMANE SI DACA POT PREDA CU 3 ANI FACULTATE.POT PREDA SOCIOLOGIE, FILOSOFIE SI LOGICA CU SPECIALITATEA DE PSIHOLOGIE NU AM MASTER FACUT. MULTUMESC ANITICIPAT SI ASTEPT RASPUNSUL DUMNEAVOASTRA.ANDREI

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua! Sunt intr-o dilema. Sunt titulara din 2007. In 2010 am sustinut examenul de def. si acum as vrea sa ma mut la o scoala din localitatea unde domiciliez. La ce sa ma astept? Nu stiu nici ce trebuie sa contina dosarul, nimeni nu ne informeaza.

    RăspundețiȘtergere
  56. am dat titularizarea in 2010 si nu am luat post in acel an pana in prezent,deci am vreo 2 ani in care am lipsit din sistem.in ce conditii ma pot reintoarce?pot participa sa mi iau un post cu media din 2010 nefiind nevoita sa dau anul asta titularizarea?si daca da,ce trebuie sa fac mai exact?ce pasi trebuie sa urmez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In metodologie scrie ca te poti inscrie cu nota din 2010, dar nu stiu mai multe. Citeste in metodologie pentru mai multe detalii.

      Ștergere
  57. Buna seara.Am si eu cateva nelamuriri in legatura cu titularizarea de anul acesta.V-as fi recunoscatoare daca m-ati ajuta cu cateva raspunsuri.Am absolvit in iulie 2011 Facultatea de Alimentatie si Turism(4 ani),sectia ''Controlul si expertiza produselor alimentare'',si am si modulul Pedagogic Ciclul 1.Ce materii pot preda?Cum as fi incadrata in invatatmant?Daca as dori sa predau o alta materie decat cea corespunzatoare pregatirii mele as putea sa fiu incadrata ca suplinitor necalificat,sau as putea lucra ca educator la gradinita?Imi cer scuze pt ca am indraznit sa adresez atatea intrebari insa la inspectorat nu m-au lamurit cu nimic.Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  58. Buna. Am si eu o intrebare: Bibliografia de unde trebuie sa inveti pentru examenul de titularizare cand se afiseaza oare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unde vrei sa se afiseze? Este in programa si trebuie sa faci rost de carti de la biblioteci.

      Ștergere
  59. Ajutati-ma va rog frumos! Predau la clasa Step by step. Sunt titulara. Acum as avea ocazia sa schimb, sa am clasa traditionala. Ce am de facut?

    RăspundețiȘtergere
  60. pt locurile ramase cum se va proceda ca nu spune nimeni nimic sau se va face ca anul trecut si se va chema la inspectorat doar pilele pt locurile ramase?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ce sa spunem? Atata timp cat nu este nimic specificat in metodologie, nu putem decat sa presupunem cum va fi.

      Ștergere
  61. Buna ziua,
    Am si eu cateva nelamuriri si daca cineva ar putea sa ma ajute as ramane recunoscatoare:)

    Am terminat mai demult facultatea de asistenta sociala, am lucrta in domeniu dar nu in invatamant. Pentru a intra in invatamant am nevoie de modul pedagogic, pentru a lucra inasistenta sociala scolara sau ca si consilier scolar? Pentru ca inscrierea din aprilie am pierdut o cum se procedeaza pentru locurile ramase vacante?

    Vechimea totala in munca conteaza la salarizare sau doar vechimea in invatamant?

    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a intra in invatamant ca si calificat iti trebuie modulul psihopedagogic.
      Legat de posturile care vor ramane libere, nu stiu cum se va proceda. Nu este specificat in metodologie. Vom vedea la toamna.
      Referitor la salarizare, nici aici nu stiu pentru ca nu lucrez in sistem :)

      Ștergere
  62. Haideţi să-i scriem doamnei Corina Dumitrescu- noul ministru al Educaţiei –prin care să o rugăm să reintroducă pretransferul la cerere deoarece este un drept al nostru al titularilor şi aduc urmatoarele argumente in acest sens:
    Eliminarea pretransferului din învăţământul preuniversitar este o mare greşală şi un abuz. De exemplu eu sunt profesor titular, pe o catedră de istorie, la un liceu şi doresc să mă transfer tot pe liceu, tot pe catedră de istorie. M-am titularizat prin Examen Naţional de Titularizare. Nu este corect să nu mi se dea voie sa mă transfer pe nivelul de învăţământ pe care sunt titular şi pe aceeaşi specialitate la care am dat concursul. Nu schimb nici materia la care am dat examenul şi nici nivelul de învăţământ. Nu suntem trataţi în mod egal de Noua Lege a Educaţiei. De exemplu colegii care sunt în restrângere de activitate au dreptul să se transfere de pe post de învăţător, pe post de profesor, dacă au studii absolvite între timp, iar la alţii li se dă dreptul să schimbe şi materia pe care o predă. Atunci spun cu certitudine că este un abuz că nouă celorlalţi titulari nu ni se dă dreptul la pretransfer, măcar pe materia de predare pe care ne-am titularizat şi pe acelaşi nivel de învăţământ. Este deja o discriminare. Nu este corect să nu se mai recunoască un concurs luat la nivel naţional, mai ales că unii suntem titulari la 100 km distanţă de casă. Aşa sunt ajutaţi profesori şi sunt respectate drepturile lor?. Pentru că este un drept al nostru pretransferul, deoarece am dat un concurs cu recunoaştere la nivel naţional. Examenul l-am promovat şi postul l-am obţinut în urma multor ore de studiu. Titularii nu mai avem drepturi deşi le-am câştigat prin muncă cinstită. Suplinitorii se pot titulariza în baza articolului 253, dacă au luat o nota peste 7 la titularizare, dar si noi titularii am luat peste 7 doar că noua nu ne mai recunoaste nota si munca, ca la suplinitori.
    Nu este cu nimic mai corect un examen local decât unul naţional, ba chiar pot apărea suspiciuni asupra sa daca este în şcoală. Iar dacă am luat postul prin Concurs Naţional este normal să îmi fie recunoscută titularizarea în orice şcoală din ţară

    RăspundețiȘtergere
  63. M-ar interesa si pe mine titularizarea de toamna. Am lucrat 3-4 ani la diverse companii dar se pare ca in sistemul privat merge chiar mai prost decat la stat (locuri total nesigure) si as dori sa ma pregatesc pentru invatamant, este salariul o mizerie dar as avea mai mult timp liber decat la un job la care merg 9 ore plus dus si intors inca 2, iar eu am nevoie de un astfel din diverse motive. Ceea ce nu inteleg este de ce nu se gasesc deloc informatii, au facut acesti ministri din invatamant un veritabil haos, asa ca porfesorii sunt la fel de confuzii ca elevii. M-ar interesa sa stiu datele inscrierii, actele si datele examenului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, asa este, informatii se gasesc foarte greu, profesorii sunt intr-un continuu haos si se mai vor si performante :(

      Anul acesta este un singur examen pe 2 august. Nu mai sunt 2 examene ca pana acum.

      Daca vor ramane multe locuri libere, posibil ca scolili sa mai organizeze inca un examen pentru a ocupa locurile ramase libere. Asta vom vedea dupa 2 august, cum si ce va fi.

      Ștergere
  64. buna ziua am si eu o intrebare,am tinut activitatea practica la gradinita si am luat nota 6. POT SA MA PREZINT LA EXAMENUL SCRIS DIN 2 AUGUST?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca poti sa te prezinti.

      Ștergere
    2. ma numesc andreea si a-si dori sa stiu daca pot sa predau in invatamant tinand cont ca nu am modulul pedagogic si nici masterul didactic?anul acesta sa scos mosulul ca am vrut sa ma inscriu sa il fac, daca nu se va mai putea face modulul trebuie sa fac masterul didactic?

      Ștergere
    3. a-si mai avea o intrebare unde se poate face modulul pedagogic?am sunat la doua facultati si mi sa spus ca nu se face si la alta se face dar numai modulul 2, si fara modulul 1 nu pot face modulul 2

      Ștergere
    4. Andreea, fara modulul psihopedagogic si fara masterul didactic nu poti preda decat ca necalificat. Problema este ca anul acesta nu se stie nimic despre examenul pentru necalificati.
      Daca nu ai modulul 1 trebuie sa faci masterul didactic.

      Ștergere
    5. andreea ,fara suparare,eu zic sa stai linistita ,invatamantul nu este pt tine! corect se scrie "as dori"!

      Ștergere
  65. va rog spuneti-mi si mie la examenul de titularizarea la limba romana din 2011-2012 ce subiecte,despre ce.Despre basm, balada,fabula,demonstratii ce s-a dat???Spuneti-mi va rog frumos!Va multumesc...

    RăspundețiȘtergere
  66. buna, am inteles ca subiectele pentru titularizare vor fi facute totusi de minister. este adevarat?

    RăspundețiȘtergere
  67. Stimate Domnule Ministru Liviu Pop am văzut pe net că circulă tot felul de zvonuri cum că anul acesta ar fi sesiunea de pretransfer doar după titularizare. Atnuci nu văd ce rost ar mai avea pretransferul anul acesta în condiţia în care posturile or să fie deja ocupate. Vă rog mult de tot în nume personal dar şi în numele multor titulari care v-or să se transfere să faceţi tot posibilul să introduceţi în Calendarul Mişcării Personalului Didactic şedinţa de pretransfer la cerere înaintea celei de titularizare, pentru că noi titularii oricum lăsăm posturi vacante în urma pretransferului, altfel reintroducerea pretransferului nu ne ajută cu nimic în condiţia că posturile v-or fi ocupate. Nu mi se pare normal ca titularii sistemului să fim obligaţi să mai dam odată examen de titularizare pentru a lua un post liber dacă tot suntem titulari ai sistemului. Gândiţi-vă ca mulţi titulari nici nu s-au înscris la examenul de titularizare de anul acesta deoarece nu au vrut să îşi piardă titularizarea în sistem şi nici nu au avut încredere în examenul ce trebuia dat la nivel de şcoala cum prevedea înainte LEN. Puneţi-vă în locul nostru. Timp mai există să introduceţi o sesiune de pretransfer la cerere pâna la titularizare, totul este legat acuma de înţelegere şi bunăvoinţă. Sau chiar dacă şedinţa de pretransfer are să fie în august măcar să fie înaintea celei de titularizare iar posturile eliberate la pretransfer pot fi date la titularizare. Rămân cu speranţa că ne veţi înţelege şi ajuta şi de data aceasta. Vă mulţumesc anticipat şi aştept răspuns prin ceva concret în Calendarul Mişcării Personalului Didactic. Sper sa vada si Domnul Ministru

    RăspundețiȘtergere
  68. Îmi cer scuze pt. greşala de ortografie "vor" sa se transfere.Aşa este corect

    RăspundețiȘtergere
  69. nu cred ca poti gasi subiectele de la examenul 2012-2013 daca ati aflat ceva va rog sa ma anuntati...MULTUMESC!

    RăspundețiȘtergere
  70. de ce sa nu fie etapa de detasare si transfer dupa suplinire.asa ar fi corect.sustineti acest examen impreuna cu cineva care opteaza pentru suplinire si daca obtineti un rezultat mai bun,optati pe ce post doriti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt de acord cu Radu....indreptati greseala domnule ministru !

      Ștergere
  71. banuiesc ac sunteti suplinitor.....daca erati titular renuntati?

    RăspundețiȘtergere
  72. sunt titular din anul 2000 pe postul de inv.-educator in inv. special, am obtinut nota 9 la titularizare.Va rog sa-mi scrieti daca am dreptul de a ma pretransfera in acest an scolar pe post de profesor psihopedagog in ACEEASI UNITATE SCOLARA IN CARE LUCREZ CA TITULAR.

    RăspundețiȘtergere
  73. am inteles ca inspectiile sustinute la clasa pentru titularizare nu mai sunt valabile. Ce informatii aveti in acest sens?

    RăspundețiȘtergere
  74. din ce dam titularizare in anul acesta pentru invatatori , doar din metodica?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu, dar sper ca ne vom lamuri cat de curand. Dl. Liviu Pop a promis ca va afisa un model de subiect pentru titularizare.

      Ștergere
  75. Buna ziua.Am terminat Politehnica in 2005,Sunt inginer de profesie,am facut modulul pedagogic,am si o diploma pe care scrie ca pot intra in invatamant.Pana acum am lucrat in mediul privat dar as vrea sa ma reprofilez.Ce materie pot sa predau?Pot fi profesor titular? Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inscrierile pentru titularizare si pentru suplinitori calificati au fost, iar cele pentru necalificati inca nu se stie cand vor fi.
      Materiile care le poti preda le vezi aici: Centralizator titularizare 2012

      Ștergere
  76. Buna,eu am gasit un paragraf in metodologie:Crp) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, pe perioada determinata, cu personal didactic fara studii corespunzatoare postului, prin testare organizata la nivelul unitatilor de invatamant, consortiilor scolare ori asocierilor temporare de unitati de invatamant la nivel local, pe parcursul anului scolar....

    Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_29453/Ordinul-MECTS-nr-4472-2012-modificarea-si-completarea-Metodologiei-cadru-privind-mobilitatea-personalului-didactic-din-invatamantul-preuniversitar-in-anul-scolar-2012-2013.html#ixzz1zZ4eFRrS...eu cred ca va fi concurs si pt necalificati..nu au cum sa se ocupe toate posturile numai cu calificati:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt de parere ca va fi examen pentru necalificati, pentru ca daca posturile puteau fi ocupate doar cu calificati, se facea asta si pana acum. Doar ca, in calendar nu este specificat cand va fi aceasta "testare organizata la nivelul unitatilor de invatamant", cand se fac inscrierile pentru asa ceva, etc.

      Ștergere
  77. Buna,in 2009 am obtinut nota 7 la titularizare,dupa care am intrat in postnatal. Acum in 2012 m am inscris la concurs.Credeti ca am sanse sa ma titulrizez in baza notei din 2009?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu. Intreaba la inspectorat cum trebuie sa procedezi in aceasta situatie.

      Ștergere
  78. Si eu astept infiintarea Masterului Didactic.Nu inteleg ce e asa de greu de facut o programa clara de derulare a acestui master.Parca zici ca este vorba de inginerie genetica sau cine stie ce cibernetica sofisticata.Parca e vorba despre o lansare spatiala.Prea multa pasivitate a celor de sus in acest sens.As vrea mai multa demnitate,mai multa claritate si fermitate in actiune.
    Daca Caracterul este egalitatea dintre Vorba si Fapta atunci vreau si eu sa vad aceasta legatura.
    Sa nu fie asa importanta aceasta chestiune,acest master,in cadrul Ministerului de Invatamant?
    Pai ce poate fi mai important in acest minister decat oamenii care il reprezinta sau cei care il vor reprezenta(viitorii profesori)?!
    Cei care vor sa faca acest master didactic nu cred ca au in minte castigurile din invatamant.Cu totii stim ca nu ne vom imbogati acolo.Cei ca mine vor doar o sansa de a intra in sistem si de a isi aduce aportul in consolidarea viitorului.Viitor ce azi se sadeste.
    Astept de 1 An de zile acest master didactic.Sper sa fie aplicabil in toamna asta.E poate singurul lucru ce ma mai tine in tara.

    RăspundețiȘtergere
  79. Am absolvit Facultatea de Pedagogie,dobandind titlul de Licentiat in stiinte ale educatiei.Am si Modulul pedagogic iar in anul II am avut ca obiect de studiu Pedagogia invatamantului prescolar si primar ,la examen obtinand nota 10.Va rog raspundeti la intrebarea:nu pot preda ca si profesor in inv primar?Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba da, poti preda. Ca sa te convingi, uita-te si in centralizator.

      Ștergere
  80. Buna ziua
    Am vrut sa intreb in ce perioada se depun dosarele pentru necalificati si unde?
    Si daca stiti ceva despre examene?in ce perioada o sa aiba loc.
    Astept raspuns.
    Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu. Eu inca nu am gasit nici o informatie despre asta.

      Ștergere
  81. Buna ziua.Imi puteti spune daca stiti ceva in legatura cu inscrierile pt suplinitori necalificati?Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  82. Buna ziua , daca nu m-am inscris la titularizare dar am o licenta in drept si am efectuat D.P.P.D.-1 si D.P.P.D.-2 , in toamna as putea obtine un post in invatamant la alta disciplina decat cea pentru care am specializare ca si calificat sau necalificat ?Multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca suplinitor calificat nu mai poti. Ca necalificat poti daca se da examen. Momentan nu stiu nimic despre examenul pentru necalificati.

      Ștergere
  83. Ministerul Educatiei urmareste blocare intrarii in sistem a celor care nu au modulul psihopedagogic pentru o perioada de inca un an. Este o mare pierdere pentru sistemul educational din Romania pentru ca cei care isi doresc sa fie profesori dupa ce au " incercat " si alte domenii ar putea fi o buna alternativa .

    RăspundețiȘtergere
  84. Buna ziua, M-am inscris la concurs pt. ocuparea unui post vacant de profesor de Cultura civica. S-a mai schimbat ceva in legatura cu examenul din 2 august? Unde as putea gasi subiecte model pt. aceasta disciplina? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  85. buna ziua. am o nelamurire...poate ma ajuta cineva...apot participa la vreo etapa de repartizare cu nota de anul trecut daca nu mi-am depus dosar si nu am sustinut lectie? sunt suplinitoare calificata.

    RăspundețiȘtergere
  86. Dupa absolvirea facultati de PSIHOPEDAGOGIE SPECIALA pot preda la gimnaziu ...ca profesor de Cultura Civica?
    Sau la ciclul primar ca invatator??
    Care ar fi salariul? Ca un muncitor cu studii superioare sau cel normal?
    Mersi anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru a vedea ce discipline poti preda trebuie sa te uiti in Centralizator 2012 - 2013
      Pentru salarii vezi aici: Legea salarizarii in invatamant

      Ștergere
    2. Pai din ce am citit in Centralizator as putea preda ca invatator!

      Ștergere
  87. pentru pretransfer ce probe practice se sustin?
    Mersi!

    RăspundețiȘtergere
  88. Pentru pretransfer in ce consta proba practica?

    RăspundețiȘtergere
  89. Dupa terminarea Colegiului Economic....ma post angaja imediat ca invatatoare....(muncitor necalificat)...si daca fac o facultate de pedagogie intre timp...as putea deveni muncitoare calificata???
    Multumesc anticipat! :)
    O zi buna1

    RăspundețiȘtergere
  90. Am si eu o intrebare:Imi pot folosi nota de la definitvat 2012 ca si nota la titularizare?Adica la repartitiile publice?

    RăspundețiȘtergere
  91. pretransferul este definitiv?

    RăspundețiȘtergere
  92. Am si eu o intrebare.
    Sunt suplinitor si am continuitate la o scola, mai pot lua in completare de norma 9 ore? Mi-am depus doasar pt. concurs anul acesta dar vazand ca s-a schimat metodologia m-am razgandit, am media din 2011. Ar fi trebuit sa depun dosar pt. comletare de norma?

    RăspundețiȘtergere
  93. buna ziua ,va rog sa ma sfatuti si pe mine.am terminat facultatea de drept promotie 2005-2009(4ani)si nivelul 1,am fost sa particip pentru un post la liceu si mi-a respins dosarul spunandu mi ca tb sa fac si masterul in domeniul licentei plus nivelul 2 pentru a preda la liceu.intrebarea mea este:d c trebuie sa fac masterul in conditiile in care am facut facultatea de 4 ani,nu este suficient doar nivelul 2?si daca fac masterul in alt domeniu pot preda materiile in domeniul masterului?te rog sa ma indrumi daca se poate.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei care fac facultatea in sistem Bologna trebuie sa faca si masterul pentru a putea preda la liceu. Tu nu trebuie decat sa faci si modulul 2 psihopedagogic. Trebuie sa-l faci pana in 2015, altfel nu mai poti.
      Daca faci un master pe alta specializare nu poti preda pe acea specializare.

      Ștergere
  94. Buna ziua,sunt din Constanta si am terminat facultatea de pedagogia invatamantului primar si presolar anu asta, nu m-am inscris la titularizare dar as vrea sa predau ca suplinitor si nu stiu ce trebuie sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa urmaresti cand se va da examenul pentru suplinitori necalificati.

      Ștergere
  95. Daca la examenul de titularizare din 8 august a. c am luat 6 la proba practica si 4 la scris pot obtine un post de suplinitor?

    RăspundețiȘtergere
  96. nu.trebuie sa ai minim 5 la ambele probe

    RăspundețiȘtergere
  97. Va rog frumos sa imi spuneti si mie daca stiti ce se intampla daca un titular din alt judet opteaza pentru un post pe 1 an in Bucuresti in baza notei din 2 aug 2012 : isi pierde sau nu titulatura ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca da. Pentru ca vei semna un nou contract de munca pe o perioada determinata.
      Cel mai bine e sa intrebi la inspectorat.

      Ștergere
  98. Va salut. Am si eu o nelamurire. Sunt in invatamant ca suplinitor calificat de 3 ani, nu am definitivatul luat. As dorii sa lucrez in alt domeniu de la 1 septembrie. Peste 5-10 ani ma pot intoarce in invatamanat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur. Te poti intoarce si dupa 20 de ani, cu conditia sa dai din nou examenul de titularizare.

      Ștergere
  99. va rog frumos un raspuns
    Azi m-am titularizat la o gradinita particulara .As dori sa stiu daca am dreptul sa particip la sedinta publica organizata la inspectorat la sfarsitul acestei luni.Si daca imi gasesc un post de suplinire ,ma pot detasa?Sau am dreptul sa fac schimb de posturi cu o alta persoana tot titulara?

    RăspundețiȘtergere
  100. Unde se dau examenele necalificati? Unde pot gasi posturi vacante in invatamantul preprimar?(jud. Vaslui , Barlad, de preferat mediul rural).Fisele de inscriere si actele necesare unde si cand le vom depune? Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intreaba la inspectorat. Cei de acolo trebuie sa-ti ofere toate informatiile.

      Ștergere
  101. buna tuturor, am o mare nelamurire in legatura cu masterul didactic. daca ma inscriu la masterul didactic anul acesta mai este nevoie sa urmez si un master de specialitate ca sa pot preda la liceu?daca am intrat anul acesta in sistemul de invatamant ca profesor calificat, voi mai face acel 1 an de practica daca eu voi avea deja 2 ani de profesorat cand voi termina masterul?

    astept cu nerabdare raspunsurile voastre

    o zi buna si bafta multa in anul scolar care va incepe curand

    RăspundețiȘtergere
  102. As dori sa stiu daca mai pot sa ma intorc in invatamant dupa patru ani, daca nu am definitivatul? Mi s-a oferit un loc de munca in alta parte,cu un salariu mai atractiv, dar nu as renunta nici la meseria de dascal. Va mai fi nevoie de modulul psihopedagogic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa te intorci, dar cine stie ce va fi peste 4 ani, pentru ca nu stim cum va fi la anul, dar peste 4 :)

      Ștergere
  103. de ce nu postati toate comentariile /nelamuririle pe care le trimitem?...poate avem si noi nevoie de ajutor, doua mesaje am trimis niciunul nu a fost postat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce oare? Pentru ca am zilnic foarte multe comentarii (uneori ajung acasa si vad zeci de comentarii intr-o singura zi). Daca le pun deodata pe toate, nu mai stiu la care am raspuns si la care nu.
      De cele mai multe ori pentru a raspunde la un comentariu trebuie sa ma documentez si eu, dar eu nu inteleg de ce nu aveti deloc rabdare. Va inteleg ca poate uneori aveti nevoie de raspuns cat mai repede, dar voi oare va ganditi ca aici este un om (nu robot) care sta si el in fata calculatorului pentru a va raspunde?
      Ti-am publicat comentariile, sper ca acum esti mai multumit(a).

      Ștergere
  104. ce articol din lege reglementeaza inscrierea la titularizare pentru care absolventi cu dubla specializare

    RăspundețiȘtergere
  105. Buna am dat examenul pe mecanica si am luat nota de trecere dar posturi pe mecanica nu sunt am o intrebare ma poate ajuta si pe mine careva sa imi spuna daca in sedintele care se aud din 6-7 septembrie de la inspectorat se pot lua pe alta disciplina cu nota de la mecanica adica sa fiu profesor necalificat.Astept raspunsul dumneavoastra .Va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  106. la 2 august am obtinut nota 8 la ex. de tit., la 13 august postul era inca ocupat, ade venit liber la datat de 22 aug. prin pretransfer, si la 30 august am primit ca suplinitor, cum pot sa de vin titular????? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu poti. Toate posturile pentru titulari care nu s-au ocupat pe 13 august au devenit netitularizabile. Dai examen la anul si devii titular.

      Ștergere
  107. Buna ziua, am si eu o intrebare_ sunt absolventa a facultatii de biologie, 5 ani, am facut un masterat de didactica chimiei, pot sa predau, in completarea catedrei si ore de chimie?

    RăspundețiȘtergere
  108. ce se intampla cu cei care in 2 august am luat 4.70 la scris si 10 la oral media fiind de 6.025 vom fi repartizati ca suplinitori educatori? este valabila nota?

    RăspundețiȘtergere
  109. Buna seara tuturor. Am absolvit facultatea de matematica in 2008(impreuna cu modulul psihopedagogic). Predau ca suplinitoare de 4 ani si de 2 ani incerc sa-mi dau definitivatul dar nu reusec sa-l iau. De cate ori am dreptul sa-l dau. Am inteles ca mai am dreptul o singura data si daca nu-l iau nici acum imi pierd modulul psihopedagogic si trebuie sa-l fac din nou. Este adevarat? Astept raspuns. Multumesc anticipat. O seara buna!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Modulul nu ai cum sa-l pierzi.
      Legat de definitivat, nu stiu cum este exact. Stiu ca trebuie sa-l iei in decursul a 5 ani de cand incepi sa predai, dar daca nu reusesti, nu stiu ce se intampla.

      Ștergere
  110. buna ziua! am absolvit facultatea de manegement in legislatie si administratie.momentan sunt inscrisa la master pt.literatura romana
    exista sanse sa pot preda in inv.?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Masterul pt. literatura romana nu iti foloseste la nimic, daca ai absolvit Management in legislatie si administratie. Momentan nu ai practic nici o sansa de a preda in invatamant, mai ales daca nu ai absolvit macar modulul didactic 1.

      Ștergere
    2. Poti preda ca necalificat.

      Ștergere
  111. Am licienta in Stiinte economice ,Turizm-Servici dat si modulul pedagogic facut,intrebarea mea este:pot preda si care este perioada cind se dau examenele ca si profesor suplinitor sau ca si educator la camin sau gradinita?Si daca am vreo sansa sa prind vreon post????? Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce legatura are Turizm cu postul de educator? Oricum anul acesta a fost examenul, poate la anul prinzi si tu ceva :)

      Ștergere
  112. Buna ziua ,nu stiu cum se procedeaza : am dat prima inspectie ( inspectia curenta) pt gr 2 anul trecut pe religie. Anul acesta nu am reusit sa iau ore de religie si am luat catedra de Franceza-Engleza a doua mea specializare.Intrebarea mea este la ce voi fi asistat pentru a doua inspectie gradul 2?Trebuie sa dau inspectiile la religie si ambele limbi ?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  113. buna ziua, e o mare nebuloasa in tot sistemul asta si incerc sa prind ceva dar nu prea reusesc...am terminat facultatea de litere(licenta) si am facut si modulul psihopedagogic, dar trebuie sa mai dau examenul de psihologie- sa inteleg ca eu nu pot preda daca nu am master?(inca nu m-am decis daca vreau sa intru in invataman pentru ca lucrurile nu imi sunt chiar clare)- ideea este ca as vrea totusi sa incerc de la anul, dar mi-ar placea pe postul de educator- ce ar trebui sa fac? fara acest examen de psihologie nu pot preda?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti preda fara master, dar daca ai facut facultatea in sistem Bologna nu poti preda la liceu.
      Nu stiu despre ce examen de psihologie vorbesti, dar cu facultatea de litere, eu stiu ca nu poti fi educatoare calificata.

      Ștergere
  114. buna, daca nu am master nu pot da titularizare??? am cursul de psihopedagogie si licenta filologie .multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti, dar daca ai facut facultatea in sistem Bologna, nu poti preda la liceu.

      Ștergere
  115. Buna ziua. Am vechime 22 de ani in invatamant, titulara, am definitivatul si gradul II si sunt detasata prin restrangere la o alta scoala unde secretara vrea sa fac cursul de psihopedagogie. Cand mi-am dat gradele nu se cerea ('94 si '98), apoi nu m-a intrebat nimeni de el. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am mai auzit de asa ceva. Sunt foarte multi titulari de pe vremea cand nu erau aceste module. Cel mai bine te duci si intrebi la inspectorat.

      Ștergere
    2. Art. 3 (1) Cadrele didactice care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ sunt cadre didactice cu drept de
      practică în învăţământul preuniversitar.
      (2) Absolvenţii învăţământului superior/mediu/postliceal încadraţi în sistemul de învăţământ preuniversitar, care NU au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, trebuie să facă dovada pregătirii psihopedagogice după cum urmează:
      a) absolvenţii cu diplomă ai studiilor de lungă/scurtă durată şi ai studiilor medii/postliceale au obligaţia de a
      finaliza pregătirea psihopedagogică în termen de cel mult 3 ani de la angajarea în învăţământ;
      b) absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă şi ai ciclului II de studii universitare de
      masterat pot ocupa catedre de pregătire-instruire practică, precum şi posturi didactice/catedre în învăţământul preşcolar,
      preuniversitar obligatoriu, profesional şi la anul de completare, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii
      transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic;

      Ștergere
    3. Secretara este ignoranta ori, mai rau, de rea credinta. Art. 1, pct. 3 din OMECTS nr. 4472/14.06.2012, arata clar "Absolventii..., care nu au dobandit definitivarea in invatamant, trebuie sa faca dovada pregatirii psihopedagogice". Ordinul este publicat in Monitorul Oficial nr. 420/25.06.2012. Deci nu trebuie sa faci nici un curs de psihopedagogie, ci secretara sa citesca Monitorul Oficial.

      Ștergere
    4. Asa este. Nu trebuie sa faci nici un curs. Arata-i secretarei acest articol si spune-i sa nu te mai deranjeze pana nu se documenteaza putin :)

      Ștergere
  116. am si eu o intrebare catre toti cei care imi pot da un raspuns. sunt invatatoare titulara. anul trecut am fost detasata la o scoala la care am sustinut si lectia demonstrativa si examenul pentru ocuparea unui post, dar nu am reusit(mentionez ca am luat 8,65 la examen) intrebarea mea este ce pot face anul acesta pentru a ma putea intoarce la scoala respectica, deoarce stiu ca va fi un post, iar scoala ma vrea. depun un dosar de pretransfer, conteaza si media examenului de anul trecut....cum procedez? multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  117. conteaza(facultatea)unde am facut cursul de psihopedagogie?

    RăspundețiȘtergere
  118. CE MATERII CONTINEA MODULUL 1 IN ANUL 2000 PENTRU DEPARTAMENTUL PENTRU PREGATIREA PERONALULUI DIDACTIC

    RăspundețiȘtergere
  119. buna,,,as vrea sa aflu daca se poate sa fac modulul psiho pedagogic acum ,daca sunt in anul III la facultatea de stiinte si litere,ca sa pot participa la titularizare,am inteles ca in ultimul an nu se poate face acest modul.va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vorbeste la Universitate sa vezi cand se mai fac inscrieri pentru modul. Anul acesta s-au mai facut inscrieri in lunile octombrie-noiembrie.

      Ștergere
  120. Buna ziua, doresc sa descarc metodologia pentru educatie civic si consiliere psihopedagogica pentru concursul din 2013.... un link util daca se poate va rog. Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  121. BUNA ZIUA, am nevoie de metodologia 2013 ed civica si consiliere psihopedagogica.. si nu reusesc sa le gasesc ... va
    rod daca ma puteti ajuta cu o adresa sau un link util.... pe isj prahova sau edu.ro nu gasesc. Multumesc anticipat...ast raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emma, tu vrei metodologia sau programa?
      Metodologia este una singura pentru toate obiectele.
      Nici metodologia, nici programele pentru titularizare 2013 nu au aparut momentan.

      Ștergere
  122. Buna ziua.Am si eu o nelamurire!Am sustinut examenul de titularizare in august 2012 si am obtinut nota 8.86,dar la inspectia la clasa mi-au dat doar 5.50!
    Am sanse sa ma titularizez cu nota din 2012 sau sustin iar examen de titularizare?

    RăspundețiȘtergere

Aici poti comenta articolul, poti cere informatii sau poti oferi chiar tu altora informatii utile...

Primeste postarile direct pe mail

Introdu adresa ta e-mail in casuta de mai jos: