vineri, 5 ianuarie 2018

Suplinitor calificat / Suplinitor necalificat (clarificare)

Se tot vorbeste despre suplinitori, dar din cate tot vad pe la comentarii, inca nu se stie clar care este suplinitorul calificat si care este cel necalificat, dar mai ales diferenta dintre ei.

Toti cei care la examenul din toamna prind post (dar nu unul titularizabil), sunt suplinitori CALIFICATI.
Adica pot fi suplinitori calificati cu nota 10 (aici fac o mica paranteza, atentie celor care tot sustin ca suplinitorii sunt "varza" si ca nu stiu nimic), dar care nu au avut post sa se titularizeze, dar pot fi si suplinitori calificati cu nota 5, care nu au avut nota suficient de mare pentru a se titulariza.

Cei care dau in toamna examen pe un post pentru care au studiile corespunzatoare, vor fi tot suplinitori calificati.
Daca dai examen in toamna pe un post pentru care nu ai studiile corespunzatoare (sau nu ai terminat inca studiile), sau dai examen pentru un post scos la plata cu ora, vei fi suplinitor NECALIFICAT.

Asadar, este bine sa nu se mai foloseasca expresii de genul: "daca dau pentru suplinitori", "cand este examenul pentru suplinitori?", "vreau sa fiu suplinitor". Pentru ca lumea sa va raspunda trebuie sa inteleaga la ce raspunde. Calificat sau necalificat, examenul din toamna sau din vara?

Daca v-a fost de folos aceasta informatie, lasa un comentariu.


Subiecte titularizare, definitivat si grade didactice

41 de comentarii:

  1. Mulțumesc pentru clarificare. 😊

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Si totusi, data exacta pentru suplinitor necalificat respectiv calificat, cand e?

      Ștergere
  3. Suplinitorii calificati au toate obligatiile cu titularii, dar nu au aceleasi drepturi. La penuria de posturi, stai suplinitor a gramada de timp, ti se dau comisii, faci parte din CEAC, faci proiecte, participi la cursurile UNICEF, la CCD, scrii la reviste, duci copii la concursuri! Pentru ce? Faci puncte? Pentru cand? La biologie nu mai sunt posturi titularizabile de 3 ani.Ti se termina continuitatea, (fiindca altii stau detasati cu anii si nu mai merge cu 253)si te duci la examen din nou si la repartizari ca un incepator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta este si motivul pt care eu voi ramane mereu suplinitoare calificata...nu voi da Definitivatul pt ca ore sunt ici-colo.

      Ștergere
    2. Nu stiu care este povestea pt biologie, dar pot sa va spun ca in Prahava pt engleza este rau. Cu toate astea, eu cred ca este bine sa sustinem examenul de definitivat si mai departe pt grade (sau echivalare doctorat) pt ca ne creste salariul si nu stim exact ce turnura vor lua lucurile. Am intalnit persoane care au terminat facultatea in urma cu doua decenii, nu au dat definitivatul si acum refac modulul psihopedagogic, contra cost(anul acesta fiind necalificati).

      Ștergere
  4. Din punctul meu de vedere, se pune si problema celor titularizati pe anumite discipline sau pe posturi de educatori/invatatori si care,intre timp, termina o facultate de cu totul alt profil sau participa la cursuri de reconversie sau echivalari de studii pentru ca, ulterior,sa se transfere si pe alte discipline.Corect ar fi sa se considere calificati pe o disciplina anume doar cei care au dat concurs de titularizare pe acea disciplina si au luat nota de promovare la proba scrisa.Pe de alta parte,scolile de elita ar trebui sa nici nu primeasca profesori care n-au luat cel putin 7 la titularizare, tot proba scrisa(in metodologie ar trebui sa se mentioneze clar "nota 7",nu nota/media 7).Dl Ministru pune problema calificarii prin participare la diverse cursuri.N-ar fi mai corect sa paraseasca sistemul necalificatii si sa se ocupe prin concurs posturile cu profesori calificati(absolventi de facultati serioase si cu nota buna la concursul de titularizare).Asa vom avea doar profesori de manual(stiu manualul de Economie,dar nu stiu Economie).

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă ai terminat fac de sport si urmez un curs de program pregatire profesori poti sa te inscri anul acesta ca suplinitor sau titular dacs nu ai fost in învățămînt pînă acum.SE DAU IN ACEIA SI DATĂ EXAMENELE .CÂND INCEPE ÎNSCRIEREA. MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se dau in ”aceeasi” data, nu in ”aceia si” data.......Doamne, indiferent ca vrei sa candidezi pentru un post ca profesor de ed. fizica....ai terminat totusi o facultate si vrei sa fii profesor, invata mai intai sa vorbesti corect gramatical. avem o responsabilitate fata de acesti copii

      Ștergere
    2. Greseli cu nemiluita !! "Daca ai terminat fac de sport si urmez " , cred ca era " Daca am terminat " , vorbesti despre tine ulterior . Este inscrii , cu doi i , nu inscri . Despre punctuatie nici nu mai vorbim ....

      Ștergere
  6. Buna ziua!Daca am terminat facultatea de turism si comet si nivelul 1pedagigic unde pot sa predau si ce? Imi doresc sa fiu educatoare,dar cu studiile astea nu pot. Unde pot sa merg si cand se tine examenul pentru suplinitori decalifucati(sa pot sa fiu educatoare)?. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Facultate profil PIPP asigura studii de specialitate

      Ștergere
    2. pt examenul de titularizare trebuiesc amandoua modulele pedagogice?

      Ștergere
  7. Buna ziua!Daca am terminat facultatea de comet si turism unde pot preda?imi doresc sa fiu educatoare dar cu studiile acestea nu pot.am modulul 1pedagigic. Unde ma pot inscrie di cand pt examenul de suplinitori necalificati? In Constanta

    RăspundețiȘtergere
  8. buna ziua,am terminat liceul pedagogic sectia filologie teologie,am atestat de predarea religiei la cl 1_4,am facut 3 ani de colegiu institutori invatatori dar nu am dat licienta,am lucrat in invatamant ca profesor suplinitor de relie in perioada 2002-2006,am intrerupt prin demisie,as vrea sa stiu daca pot reintra in sistem si daca as putea ocupa un post de profesor suplinitor calificat sau necalificat,cum ar trebui sa procedez?va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna as avea o intrebare ce acte sunt necesare pt dosarul de suplinitori necalificati?

    RăspundețiȘtergere
  10. Când sunt înscrierile pentru suplinitori calificati?Actele sunt aceleași ca pentru titularizare?Mai e nevoie de inspecție la clasa?

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna! Unde se pot găsi exemple de subiecte pentru examenul din toaman (suplinitor necalificat) pentru invatori sau educatori?

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna as avea o intrebare ce acte sunt necesare pt dosarul de suplinitori necalificati?

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună ziua as avea o intrebare:când se fac inscrieri pt examenul suplinitor necalificat?multunesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Dacă am terminat facultatea de psihologie as putea sa ma titularizez pe biologie sau istorie?

    RăspundețiȘtergere
  15. daca am luat peste 7 la titularizare ce se intampla anul viitor?mai dau examen?cum ma titularizez?trebuie sa dau definitivatul?care e procedura?Sunt la primul examen de titularizare si nu am mai predat in invatamant.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu am studii superioare am liceul de muzica si sunt student anul 2, pot da examen pentru suplinitor profesor de muzica gimnaziu!?

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu am studii superioare am liceul de muzica si sunt student anul 2, pot da examen pentru suplinitor profesor de muzica gimnaziu!?

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua!As dori sa stiu si eu cand se depun dosarele pentru personal necalificat si cand se sustine examenul.

    RăspundețiȘtergere
  19. As dori sa stiu cand se susține concursul pentru suplinitori necalificati invatatori in Bucuresti.Doresc sa aflu daca nota pe care am obtinut-o anul trecut e valabilă și anul acesta(pentru a nu mai participa anul acesta).Mentionez ca am lucrat in invatamantul de stat iar acum doresc sa lucrez la particular. Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  20. Bună ziua. Sunt educatoare calificata(pensionară)și m-ar interesa un post de educatoare în sect 4.Mulțumesc anticipat,celor care îmi vor veni în ajutor.O zi bună vă doresc.

    RăspundețiȘtergere
  21. Cand si unde se fac inscrierile pentru suplinitori necalificati?

    RăspundețiȘtergere
  22. Cand se da examen pentru suplinitori necalificati? Educatori.

    RăspundețiȘtergere
  23. Daca nu ma prezint la examen mai am sansa sa iau un post fara a da examen?

    RăspundețiȘtergere
  24. Bună ziua!In 2004 am terminat facultatea de istorie, nu am predat deloc,nu am dat niciun examen de întrare în învățământ. mai pot profesa vroedata dacă au trecut mai mult de 5 ani? Mulțumesc pt.cei care vor răspunde.

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua. O întrebare am dacă se poate sa ma ajutați. Am terminat facultatea de Ingineri, însă as vrea sa intru in învățământ. Se poate sa ma înscriu la examenul pt educatori, in condițiile in care vrea sa ma înscriu și la facultatea de Pedagogie anul acesta?

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua.ce acte íți trebuie pentru ínscrierea la examenul de suplinitor
    educator necalificat?

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua,am facultatea de stiinte economice si as dori sa predau.Cum procedez?Ce trebuie sa fac?Care sunt pasii?Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  28. Bună, am facultatea pe psihologie și științele educației la Sighetu Marmației, numai ca nu pot întra în licență pana in iarna, pot da examenul de suplinitor? Mulțumesc...

    RăspundețiȘtergere
  29. Bună ziua,

    Doresc să ma înscriu la concursul de suplinitor necalificat, dar nu știu exact perioada de înscriere și actele necesare. Un ajutor din partea dumneavoastră mi-ar fi de mare folos. Mulțumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna ziua site cinema in ce data se depun dosarelor pentru suplinitori necalificati in jud Satu Mare?si pe ce data este multumesc

    RăspundețiȘtergere
  31. Buna ziua site cinema in ce data se depun dosarelor pentru suplinitori necalificati in jud Satu Mare?si pe ce data este multumesc

    RăspundețiȘtergere
  32. Mă interesează când trebuie să mă înscriu pentru postul de suplinitor necalificat matematică

    RăspundețiȘtergere

Aici poti comenta articolul, poti cere informatii sau poti oferi chiar tu altora informatii utile...

Primeste postarile direct pe mail

Introdu adresa ta e-mail in casuta de mai jos: