Metodologia si calendarul aprobate pentru examenul de titularizare 2015 le puteti vedea mai jos. Din cate am observat la o prima privire, nu sunt modificari fata de proiect.
Metodologie si calendar titularizare 2015
Examenul scris este pe data de 15 iulie 2015, dar trebuie urmarit pentru a nu avea surprize neplacute.
Subiecte si programe - titularizare, definitivat si grade didactice
miercuri, 3 decembrie 2014
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Se stie data exemenului pentru gradul didactic II? Multumesc.
RăspundețiȘtergereBuna seara!Pueti va rog sa-mi spuneti va rog daca s-a schimbat cumva ceva la programa.Am inteles ca subiectele vor fi si din literatura si gramatica nu doar din didactica ca anul trecut?Multumesc mult.Andreea
RăspundețiȘtergereDaca am ore la mai multe scoli,imi pot demisia la una din scoli si sa raman la celelalte?mentionez ca sunt primul an in invatamant si sunt suplinitor!!
RăspundețiȘtergerePoti demisiona in oricare scoala doresti si sa predai in continuare la cealalta scoala. Si eu am procedat astfel anul trecut.
ȘtergereAm niste (mari) nelamuriri. Gasesc informatii contradictorii (în surse diferite, sau chiar în aceeasi sursa) despre aceeasi chestiune.
RăspundețiȘtergere1-Pornesc de la faptul ca: “Aims describe what the teacher wants to achieve. Objectives describe how the teacher is going to achieve those aims”.
a- In Learning Teaching- Scrivener, pag 135-141, editia a treia, AIMS se refera la “what the students will be able to do by the end of the lesson”si lucrurile sunt formulate chiar asa: “Learners will be better able to...will become more confident...will have revised the use of in case.”, sau : “Learners practise narrating stories..., Learners practise using target items...Learners practise asking questions “- ceea ce ma vara în ceata si mai tare pentru ca astea par objectives.
Pe de alta parte, la pag 136 vorbeste despre procedure aims si achievement aims. Deci, procedure aims sunt objectives?
b- In alte surse apare recomandarea urmatoare: “Aims se adreseaza profesorului (ex: By the end of the lesson the T will have given Ss practice in expressing wishes); Objectives se adreseaza elevilor ( By the end of the lesson Ss will be able to express wishes) - si sunt din nou în ceata pentru ca acest “objective” se refera la ce va sti elevul sa faca si nu cum va ajunge sa faca.... Pentru ca totul sa fie si mai confusing, Scrivener zice la pag 137 : “Aims are the results of the lesson from the learner’s perspective”.
“Main aims” sunt “ things that students will have learnt, skills they will have improved, points they will have reached by the end of the lesson”- pag 136. Deci, în plan ar trebui sa formulam main aims, procedure aims (objectives?) si achievement aims ? Si, pana la urma, din a cui perspectiva (date fiind informatiile de la pct b)?
Definitia pentru aims de la pag 397 încurca lucrurile si mai tare pentru ca le lasa în coada de peste: “some teachers now use the term...etc”, adica... e la alegere...?
2- O alta nelamurire este legata de structura planului de lectie. Scrivener da un plan de lectie pe care nu prea îl vad aplicabil la noi (pag132-134), altul la pag 140. Teacher’s books (pentru toate nivelele de studiu) contin, de fapt, tot planuri de lectie, structurate cu totul altfel. Pana la urma, care este structura planului de lectie care se asteapta de la noi?
Stiti cumva din ce lucrare au fost subiectele date anul trecut?
Ma poate lamuri cineva? Multumiri,
Popa Serban
Am niste (mari) nelamuriri. Gasesc informatii contradictorii (în surse diferite, sau chiar în aceeasi sursa) despre aceeasi chestiune.
RăspundețiȘtergere1-Pornesc de la faptul ca: “Aims describe what the teacher wants to achieve. Objectives describe how the teacher is going to achieve those aims”.
a- In Learning Teaching- Scrivener, pag 135-141, editia a treia, AIMS se refera la “what the students will be able to do by the end of the lesson”si lucrurile sunt formulate chiar asa: “Learners will be better able to...will become more confident...will have revised the use of in case.”, sau : “Learners practise narrating stories..., Learners practise using target items...Learners practise asking questions “- ceea ce ma vara în ceata si mai tare pentru ca astea par objectives.
Pe de alta parte, la pag 136 vorbeste despre procedure aims si achievement aims. Deci, procedure aims sunt objectives?
b- In alte surse apare recomandarea urmatoare: “Aims se adreseaza profesorului (ex: By the end of the lesson the T will have given Ss practice in expressing wishes); Objectives se adreseaza elevilor ( By the end of the lesson Ss will be able to express wishes) - si sunt din nou în ceata pentru ca acest “objective” se refera la ce va sti elevul sa faca si nu cum va ajunge sa faca.... Pentru ca totul sa fie si mai confusing, Scrivener zice la pag 137 : “Aims are the results of the lesson from the learner’s perspective”.
“Main aims” sunt “ things that students will have learnt, skills they will have improved, points they will have reached by the end of the lesson”- pag 136. Deci, în plan ar trebui sa formulam main aims, procedure aims (objectives?) si achievement aims ? Si, pana la urma, din a cui perspectiva (date fiind informatiile de la pct b)?
Definitia pentru aims de la pag 397 încurca lucrurile si mai tare pentru ca le lasa în coada de peste: “some teachers now use the term...etc”, adica... e la alegere...?
2- O alta nelamurire este legata de structura planului de lectie. Scrivener da un plan de lectie pe care nu prea îl vad aplicabil la noi (pag132-134), altul la pag 140. Teacher’s books (pentru toate nivelele de studiu) contin, de fapt, tot planuri de lectie, structurate cu totul altfel. Pana la urma, care este structura planului de lectie care se asteapta de la noi?
Stiti cumva din ce lucrare au fost subiectele date anul trecut?
Ma poate lamuri cineva? Multumiri,
Popa Serban
buna ziua, as avea si eu o intrebare : pot sa ma inscriu pentru un post de suplinitor fara sa dau examen de suplinire? de ce as avea nevoie pentru a ma putea angaja pe un astfel de post?
RăspundețiȘtergerev-as fi foarte recunoscatoare daca mi-ati putea raspunde.
Nu poti sa te angajezi suplinitor fara examen. De altfel orice post din sectorul de stat se ocupa doar prin concurs. Pentru a fi suplinitor necalificat trebuie sa ai liceul absolvit cu examen de bacalaureat. Pentru suplinitor calificat studii superioare in specialitatea postului.
ȘtergereAm auzit zvonuri ca s-ar schimba programa pt titularizare si ca s-ar reveni la vechea programa cu era acum trei ani. Ma intereseaza in special disciplina fizica. Ma poate informa cineva? Multumesc . Vali
RăspundețiȘtergereLa ce te referi cand afirmi ca s-ar reveni la programa de acum 3 ani?
ȘtergereNu stiu la ce s-a referit, dar programa valabila este tot cea publicata in 2010.
ȘtergereDe ce se fac mese la definitivat, lectii deschise si chiar la inspectia la clasa de la titularizare? La examen mai mica, am auzit dar totusi... Ce rost au? As vrea sa fac la fiecare lectie deschisa si chiar mi-ar face placere dar sncer nu.mi permit. Si sa nu ziceti ca nu ne obliga nimeni pentr ca acestea sunt reguli nescrise. Din punct de vedere intelectual fac tot ce pot pentru elevi si pentru a ma perfectiona insa ma rog sa ma omita la lectiile deschise pentru a nu face masa. Salariul nu-mi permite. Se poate si fara, sau... interzise prin lege? :) Multumesc mult.
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereAs dori sa urmez modulul psiho-pedagogic.Va rog,stie cineva unde il pot urma? M-am inscris la UPG Ploiesti,din octombrie am tot intrebat si ma anunta abia acum,dupa ce m-am inscris si am pierdut timpul ca nu se mai organizeaza NIvelul I...Multumesc.
la facultatea ovidius din constanta
ȘtergereBuna ziua...As dori sa stiu daca pot lucra ca suplinitor fara modulul psihopedagogcic.Stiu ca nu ma pot inscrie la examenul de titularizare;intrebarea este daca pot concura pt. locurile ramase.Multumesc.
RăspundețiȘtergereFara modulul psihopedagogic te poti angaja ca necalificat.
ȘtergereBuna ziua.
RăspundețiȘtergereEste putin probabil sa gasiti post de suplinitor tinand cont ca sunt valabile notele obtinute la concurs in ultimii 3 ani dar mergeti la inspectorat sa va indrume.
O alta varianta ar fi sa urmati modulul psihopedagogic post-universitar.
Mult succes!
Daca ai facut facultatea in structura actuala de tip Bologna (licenta, master) trebuie obligatoriu sa urmezi si modulul psihopedagogic pentru a fi considerat calificat. In caz contrar te poti inscrie pentru suplinitori necalificati la testarea organizata de inspectoratul scolar judetean, daca evident mai sunt posturi neocupate. Inscriere se face in zilele de 1 si 2 septembrie, proba scrisa are loc pe 3 septembrie si interviul pe 3 si 4 septembrie.
RăspundețiȘtergerese poate da continuitate la detasare? si daca da dupa sau inainte de a se acorda continuitatile suplinitorilor.
RăspundețiȘtergerePoti doar ca suplinitor necalificat. Trebuie sa te interesezi unde apar locuri si mergi la scoala respectiva sa iti duci dosarul. Acolo vei sustine un examen un pic mai usor decat la titularizare dar va trebui sa stii metodica. Succes!
RăspundețiȘtergereBun gasit !
RăspundețiȘtergereSunt cu licenta in psihologie. In perioada 2001-2006 am fost incadrat in invatamant, timp in care am obtinut definitivatul.
Am demisionat ( Aug.31, 2006) si am plecat ... departe, ivindu-se o oportunitate aproape neasteptata. In obiectiv a fost obtinerea cetateniei si intre timp am reluat la buchisit ceva studii / materii din cadrul unui .... ".....Community College", aflat in preajma, ca o perfectionare pentru teacher after school, as putea spune.
Acum, la intoarcere, doresc ceva fara mari pretentii (sic): un post / catedra in localitatea natala, o comuna fiind.
Care va fi demersul meu acum ? O mare multumire pentru truda ta de a-mi raspunde !
N.B. Citesc pe aici de examen scris si de ... inspectie la clasa ?!
Va inscrieti la concurs in perioada prevazuta in calendar si sustineti si o inspectie la clasa.Succes!
ȘtergereBuna seara.Am terminat Facultatea de educatie fizica si sport in 2006 si as vrea sa ma inscriu pentru sustinerea examenului de titularizare.Se poate?(nu am lucrat in domeniu).Ce pot sa fac?
RăspundețiȘtergereVa inscrieti la concurs in perioada prevazuta in calendarul miscarii personalului didactic si apoi veti sustine o inspectie la clasa .Daca luati nota de trecere ,in 15 iulie sustineti examenul.Cititi metodologia.
ȘtergereNu conteaza cand ai terminat facultatea si daca ai mai lucrat sau nu in domeniu.
ȘtergereMultumesc pentru raspuns. O zi buna!
ȘtergerePot opta pt un post de profesor de liceu avand doar modulul pedagogic de nivel I si sa il fc pe urma si pe cel de niv II
RăspundețiȘtergeresalut....imi poti spune si pana la ce data ma pot inscrie pentru titularizare si ce acte imi trebuie? ms
RăspundețiȘtergereBuna! Nu sunt sigura ca am inteles bine: daca sunt studenta la Facultatea de Litere, anul 2, si fac modulul psihopedagogic, pot sa dau examen pentru post de suplinitor si voi fi incadrata ca suplinitor necalificat?
RăspundețiȘtergereDaca nu esti macar in an terminal, nu poti sustine examenul in vara. In toamna poti opta pentru un post, dar vei da examen pentru suplinitor necalificat.
ȘtergereBuna ziua! Sunt studenta in ultimul an la PIPP . Anul acesta vreau sa ma inscriu la examenul de titularizare educatori. Ce carti imi recomandati? Va multumesc!
RăspundețiȘtergereBuna ziua . Anul acesta as vrea sa ma inscriu la examenul de titularizare educatori . Ce carti imi recomandati ca sa invat??? Va multumesc!
RăspundețiȘtergereEu am inteles ca aceasta este buna: Didactica limbii si literaturii romane - Pedagogia invatamantului primar si prescolar - Vasile Molan, Maria Bizduna (o gasesti aici: http://examentitularizare.blogspot.ro/2013/03/didactica-titularizare-invatatori.html)
Ștergeredar mai bine iti recomanda cineva care a dat examenul si a luat si nota mare :)
Vă rog să-mi spuneţi dacă am nota 6 pot merge pe continuitate?
RăspundețiȘtergereMă scuzaţi revin cu completarea, nota 6 anul trecut la examenul de titulatizare
RăspundețiȘtergereBuna ziua,am o nelamurire:am intrerupt activitatea la catedra timp de 10 ani si acum dores csa ma inscriu la titularizare.Cum procedez cu adeverinta de vechime in invatamant?O iau de la ultima unitate scolara la care am activat?Iar decizia de suspendare e valida cea eliberata de ultima societate la care am lucrat?Va multumesc.
RăspundețiȘtergerebuna ziua. pe ce data se incepe inscriere pt titularizare si ce acte ne trebuie? inspectia la clasa de la definitivat este valabila si pentru titularizare?
RăspundețiȘtergeremultumesc frumos
Buna, am cateva intrebari si ma intreb daca as putea gasi ceva indrumari pe acest blog. Momentan nu pot sa postez pe site-ul edu.ro, asa ca incerc aici. Am terminat facultatea si modului pedagogic in 2007, insa pana acum nu am predat si nici nu am participat la titularizare. Anul acesta doresc sa ma inscriu pentru examen si sunt nelamurita in legatura cu etapele care trebuiesc urmate. Prima etapa concreta este sustinerea examenului scris din 15 iulie 2015, sau mai este si altceva inainte? Am auzit ca ar exista o proba practica de sustinere a unei lectii, pentru care se fac inscrierile in luna mai. Am citit metodologia dar nu m-am lamurit in legatura cu acest aspect. Are cineva vreo informatie in acest sens?
RăspundețiȘtergereMai intai te inscrii. Apoi vei fi programata pentru inspectia la clasa. Dapa inspectie urmeaza examenul scris. Iar dupa examen te duci la repartizare.
ȘtergereUrmareste calendarul din metodologie.
Validarea dosarelor pentru examenul de titularizare judetul Timis inre 09 07 2015 - 13 07 2015 unde se face ? La liceul unde am depus dosarul ?
RăspundețiȘtergereMultumesc
Validarea dosarelor pentru examenul de titularizare in perioada 09 07 2015 - 13 07 2015 unde se face in judetul Timis ? In liceul unde am depus dosarul ?
RăspundețiȘtergereMultumesc
Buna seara!
RăspundețiȘtergereAm o nelamurire.
Eu 3 ani cat timp am facut facultatea am fost angajata la gradinita ca suplinitor necalificat, examenul desfasurandu-se in unitatea de invatamant.
Anul acesta am dat licenta si am trecut cu brio. Din pacate din cauza programarii licentei nu am ajuns la titularizare.
Intrebarea mea este: Cum pot fi suplinitor calificat? Se da examen ca la titularizare sau la fel ca la suplinitori necalificati in unitatea de invatamant?
Va multumesc anticipat!