joi, 28 februarie 2013

OMEN NR. 3271/2013 privind modificarea si completarea Metodologiei

A mai aparut un nou ordin de modificare si completare a metodologiei privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013-2014. Pe langa introducerea anului 2012 pentru titularizarea cu art.253, a fost modificata si conditia detinerii definitivarii in invatamant, in sensul ca se vor lua in considerare si rezultatele de la examenul national de definitivare, sesiunea 2013.

OMEN NR. 3271/2013 privind modificarea si completarea Metodologiei privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013-2014

Presupun ca asta e o veste buna pentru multi dintre voi :)


Subiecte si programe - titularizare, definitivat si grade didactice

80 de comentarii:

  1. Cand se depun cererile de preinspectie? (sau cum s-or mai fi numind). Se mai fac asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre ce preinspectie vorbesti? Te referi la inspectia speciala la clasa?

      Ștergere
    2. Da. Ma refer la inspectia speciala la clasa care a fost si anul trecut. Mai e si anul asta? Mc!

      Ștergere
    3. Da, mai sunt si anul acesta inspectiile. Se vor tine in perioada 27 mai - 28 iunie 2013.

      Ștergere
    4. Inseamna ca nu e nevoie de o cerere speciala; inspectia vine dupa ce se depune dosarul. Nu?

      Ștergere
    5. Am pierdut perioada de inscriere la examenul de titularizare 2013! :( Am terminat facultatea in 2003, am diploma de participare si absolvire a modului psihopedagogic si un master de 2 ani in specialitatea studiilor de licenta! Mai am vreo sansa sa intru anul acesta in invatamant, fie ca si necalificat sau altceva, fara examenul de titularizare? N-am participat in nici un an la acest examen!

      Ștergere
    6. Nu se stie daca vei mai prinde ceva sau nu. O sa vezi dupa ce se afiseaza posturile ramase libere.

      Ștergere
    7. In caz ca vor fi posturi libere, se da vreun examen pentru ocuparea acestora sau care este procedura? Multumesc!

      Ștergere
  2. Imi poate explica si mie cineva cum e cu aceasta continuitate? Ca eu m-am trezit ca postul meu a fost scos la concurs desi eu am zis ca vreau sa depun cerere pentru continuitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu trebuie sa depui la secretariatul scolii o cerere pentru continuitate, in perioada 15-17 aprilie 2013. Pana pe 22 aprilie trebuie sa primesti acordul sau refuzul continuitatii.

      Ștergere
  3. Nu prea inteleg,in ce sens se va lua in considerare nota de la definitivat?Eu am definitivatul in vara,dar sunt titulara si asi vrea sa ma transfer..oare se poate?
    Multumesc.
    Angela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am inteles intrebarea ta. La ce anume se ia in considerare nota de la definitivat?.

      Ștergere
  4. Cu art. 253 ne mai putem titulariza daca nu avem inca definitivatul?

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi se pare corect sa nu se ocupe posturile la detasare la cei carea au media peste 7. S-a facut dreptate pentru cei care au medii mari la titularizare.

    RăspundețiȘtergere
  6. si trebuie sa ne facem dosare pt.a lua in continuare orele luate in sedinta publica in 2012? cand trebuie depuse si unde (la scoala unde functionam sau la isj)? asta e valabil daca ai peste 7 la examenul din 2012, asa parca am inteles...si daca luam deful in 2013 ni se incheie contract nedeterminat, si daca nu il luam , doar determinat. Asa e? Multumesc si bafta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru contunitate trebuie doar sa depui o cerere la scoala in perioada 15-17 aprilie 2013. Poti sa obtii continuitate chiar daca nu ai luat 7 la examenul din 2012. Daca iei definitivatul, poti trece la contract pe perioada nedeterminata, dar sunt mai multe conditii de indeplinit.

      Ștergere
  7. Daca sunt inscrisa la def. anul acesta, pot sa ma titularizez cu art. 253 in martie sau doar dupa ce voi lua definitivatul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa noul calendar, cererile pentru titularizarea cu art.253 se depun in perioada 15-17 aprilie 2013. Vezi punctul 7.a) din calendar: Calendarul miscarii personalului didactic 2013-2014
      Daca sustii definitivatul anul acesta, te vei titulariza, dar vei semna un contract de munca tot pe perioada determinata. Atunci cand vei face dovada ca ai luat definitivatul, se va trece automat contractul de munca, pe perioada nedeterminata.

      Ștergere
  8. D-na secretara si directorul au zis ca nu pot sa ma titulariz in aprilie, cu art. 253, deoarece trebuie sa indeplinesc conditiile (-sa am definitivarea in invatamant este una dintre ele). Nu mai stiu pe cine sa mai intreb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa era pana sa apara ordinul de mai sus. Acum se poate.

      Ștergere
  9. va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatoarele aspecte:
    presupunand ca e vorba doar de angajare pe perioada determinata, neexistand posturi cu angajare pe perioada nedeterminata,daca pentru disciplina pentru care concurezi ai sustinut inspectia la clasa in toate centrele care au scos la concurs posturi pentru disciplina respectiva,se tine cont de nota pe care ai obtinut-o la examenul scris daca aceasta este peste 7 intr-un centru unde nu ai sustinut decat inspectia la clasa,ai sanse sa ocupi postul dupa cei care au avut note peste 7 si care s-au inscris in centrul respectiv,dar inaintea celor care
    s-au inscris in centrul respectiv,dar au obtinut note sub 7
    scuze pentru exprimare, dar din calendar nu m-am lamurit ,exprimarea de acolo pare ambigua
    multumesc anticipat pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Treaba cu repartizarea pe centre este intr-adevar mai complicata. Daca nu ai prins post la centrul la care ai dat examen, poti prinde post la alt centru, doar daca acolo mai ramane ceva neocupat.
      Adica poti sa ai si 9.90 tot nu ai prioritate la alt centru, inaintea celor cu 5.10 dar care au dat examen acolo.
      Interesant nu?

      Ștergere
  10. Am obtinut def-ul anul trecut, iar postul pe care functionez este liber. La examenele de titularizare am mereu peste 7. As putea sa ma titularizez la nivel de scoala dar nu ma vrea directoarea. Ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te certi cu ea :) Glumesc, nu stiu ce poti sa faci.

      Ștergere
    2. Nu poti sa faci nimic daca nu te vrea.

      Ștergere
  11. Buna ziua, va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema:in 2012 am luat peste 8 la ex de titulariz., nu au fost posturi titulariz, asa ca, am luat un post pe un an/clasa preg.,postul pe care-l ocup a fost scos la concurs( pt. 1 an) . In aceasta situatie , eu ce pot face, doar sa-mi depun cerere pt continuitae???? si sa astept sa vad daca mai ramane,dupa ce au loc pretransferurile si restrangerile????? Daca acesta se ocupa, raman fara post????? Astept raspunsul dvs!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca se ocupa, ai sa dai examen in acest an pentru a prinde alt post. Asta daca nu vrei sa astepti etapa de repartizare pentru cei cu note din 2012.

      Ștergere
    2. Eu nu recomand sa astepti etapa de repartizare pentru cei cu note din 2012, ca nu mai raman cine stie ce posturi libere.

      Ștergere
  12. pot sa predau la liceu ca suplinitor calificat daca am terminat o facultate de lunga durata dar nu am facut modulul psihopedagogic?
    MULTUMESC PT RASPUNS

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In metodologie la art.3 punctul (2) scrie: Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului superior de lungă şi scurtă durată/ postliceal/mediu încadraţi în sistemul de învăţământ au obligaţia să finalizeze pregătirea psihopedagogică în termen de cel mult 5 ani de la angajarea în învăţământ.
      Eu de aici inteleg ca poti preda, dar in maxim 5 ani de cand intri in invatamant sa faci si modulul psihopedagogic.

      Ștergere
  13. Imi poate spune si mie cineva cand exact se da titularizarea la sport (am terminat facultatea anul trecut dar mi-am dat licienta in februarie 2013)si ce anume trebuie sa invat ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inscrierea pentru examen este in perioada 8-17 mai 2013, iar examenul scris este pe 30 iulie.
      Trebuie sa inveti subiectele din programa.

      Ștergere
    2. Proba scrisa se sustine indiferent de disciplina pe 30 iulie. Probele anterioare se sustin la datele comunicate de catre centrul de inscriere la concurs. Inveti din ce este prevazut in Programa aprobata prin Ordinul MECTS nr. 5620/2010 (anexa 2).

      Ștergere
  14. Am terminat Economia afacerilor in limba franceza. As putea sa predau limba franceza?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi in centralizator ce discipline poti preda.

      Ștergere
    2. Nu poti preda limba franceza, pentru ca nu ai studii superioare de filologie, specializare limba franceza.

      Ștergere
    3. ANONIM 7 martie 2013, 10:48
      Anonim 7 martie 2013, 11:00
      Buna ziua, va rog frumos să mă ajutaţi
      1, Unde pot să găsesc model de subiecte pentru definitivat specialitatea istorie? Am căutat pe edu.ro. şi am găsit numai pentru unele obiecte( lb.română,chimie,biologie).
      2. Anul acesta se va mai posta modele de subiecte de titilarizare aşa cum s-a procedat anul trecut? Cred că ar fi foarte bine puntru toţi candidaţii
      Mulţumesc,o zi bună.

      Ștergere
    4. Model de subiect pentru definitivat istorie gasesti aici: Subiecte model istorie - defintivat 2013
      Modele de subiecte pentru titularizare probabil ca se vor afisa, dar momentan nu se stie nimic sigur.

      Ștergere
  15. Buna ziua , as dori sa-mi spuneti daca se mai da examen si din teoria profilului sau doar din didactica specialitatii , multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Examenul scris este la fel ca anul trecut, din didactica specialitatii.

      Ștergere
  16. Am si eu o intrebare la care nu gasesc raspuns. Domiciliul il am in jud Teleorman si anul acesta as vrea sa ma inscriu la titularizare pentru un post in Bucuresti. E prima data cand dau acest examen, sunt in an terminal la Litere. Acel aviz medical de la medicina muncii trebuie sa il am de la o clinica din Bucuresti sau de la una din Teleorman? Tine cineva cont de asta?
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca se tine cont din ce localitate este eliberat. Teoretic, daca esti apt de a preda in judetul Teleorman, esti apt si pentru Bucuresti :)

      Ștergere
    2. Multumesc frumos pentru raspuns!

      Ștergere
  17. Buna, daca am luat la examenul de titularizare 2011 la educatori peste 7,in anul 2012-2013 am predat pe postul de invatatori la clasa pregatitoare prin continuitate, pot sa ma titularizez conform articolului 253 din legea data din 2011 pe postul de educatori?????????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti, doar daca esti inscrisa pentru examenul de definitivat din acest an.

      Ștergere
  18. Buna,ma pot titulariza pe educatori daca in anul 2012-2013 am fost pe postul de invatatori la clasa pregatitoare prin continuitate conform art.253 din legea 1.

    RăspundețiȘtergere
  19. buna ziua, ma numesc iulia, si vreau sa ma inscriu la eamenul de titularizare dar am o problema. sunt atatea feluri de cereri pt inscriere si nu imi dau seama pe care trebuie sa o iau eu. nu am mai predat pana acum desi am terminat facultatea in 2011, am facut modulul pedagogic si am nivelul I. va rog ajutati-ma. multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  20. buna, am terminat facultatea in 2011 dar abia anul acesta vreau sa intru in invatamant si am o problema. sunt multe cereri de inscriere in concurs, pe care ar trebui sa o completez eu? nu am mai predat pana acum dar am modulul pedagogic nivelul I facut. va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  21. buna ziua, am si eu o intrebare :pot fi profesor suplinitor de biologie daca nu am modul psihopedagogic facut si daca da , cand se pot depune dosare de inscriere? Multumesc .Andreea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai facut facultatea de lunga durata, atunci poti fi suplinitor. Daca ai facut facultatea in sistem Bologna atunci poti da examen doar pentru necalificati.
      Inscriarea la examnul pentru titulari/suplinitori este in perioada 8-17 mai 2013. Pentru necalificati trebuie sa astepti pana in toamna sa vezi ce posturi mai raman libere.

      Ștergere
    2. in ce sens sa astept pana in toamna, atunci se dau examenele? multmesc

      Ștergere
    3. Examenul de titularizare este pe 30 iulie. Repartizarile sunt in august. Pentru necalificati trebuie sa astepti toate repartizarile, pentru a vedea ce posturi mai ramsn libere. Vezi toate astea in calendar.

      Ștergere
  22. Va rog sa/mi raspundeti daca exista posibilitatea sa se ia in considerare nota de la inspectia la clasa de anul trecut,in conditiile in care aceasta a fost singura proba a examenului de titularizare,nemaisustinand proba scrisa,iar anul acesta ma inscriu din nou pt.titularizare? Va multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am vazut precizat in metodologie ca s-ar putea folosi notele de anul trecut de la inspectii.

      Ștergere
  23. As vrea sa dau si eu examen pentru profesor din industrie alimentara.De unde pot lua subiectele ca sa pot invata de pe internet sau din cartile de la biblioteca.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu conteaza de unde inveti, important este sa inveti.

      Ștergere
  24. Buna ziua.As vrea sa dau si eu examenul de suplinitoare calificata pentru educatoare dar nu stiu daca ma incadrez.Tin sa mentionez ca am terminat Facultatea de Inginerie (sistem Bolognia de 4 ani) si modulul psihopedagogic.As vrea sa stiu daca pot da acest examen si cand este data de inscriere pentru suplinitori calificati.
    Astept raspunsul dumneavoastra.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inscrierea se face in perioada 8-17 mai 2013, dar tu nu poti sa te inscrii pentru educatori calificati. Vezi in centralizator ce poti preda ca profesor calificat.

      Ștergere
  25. daca in toamna gasesc post cu viabilitate de 4 ani ma pot titulariza cu nota din 2010 adica scoala

    RăspundețiȘtergere
  26. ma pot titulariza daca obtin un post cu viabilitate in anul scolar 2013-2014,am concurs 2010 si nota peste 7,ma poate titulariza scoala .va rog frumos datim raspuns

    RăspundețiȘtergere
  27. Mai este valabila nota de la Titularizare 2010, anul acesta?

    RăspundețiȘtergere
  28. am si eu o intrebare. cand s-au depus cererile de continuitate scoala nu avea un post pe care s raman cu continuitate. ulterior s-a mai acordat un post deoarece s-au inscris mai multi copii la clasa I. directoarea vrea s -mi acorde continuitate. voi ce stiti se mai poate face ceva?

    RăspundețiȘtergere
  29. Nu se mai poate face nimic!

    RăspundețiȘtergere
  30. buna ziua as dori sa stiu si eu daca se mai fac inscrieri pentru suplinitori si unde anume.....ce trebuie sa fac..multumesc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare Inspectorat Scolar va organiza o sesiune de examen la care vor participa concurenti inscrisi la suplinirea calificata si necalificata in cazul in care au mai ramas posturi neocupate dupa toate etapele din Metodologie. (Probabil sfarsitul lunii august , inceputul lunii Septembrie.)Se vor afisa la avizierul Inspectoratelor scolare, posturile ramase neocupate precum si perioada de depunere a dosarului de suplinire.

      Ștergere
  31. buna ziua as dori sa-mi spuneti daca se mai fac inscrieri pentru suplinitori si unde anume....va multumesc....am doar liceul deocamdata...

    RăspundețiȘtergere
  32. ami spune si mie cineva ceva...va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  33. DEPINDE DE UNDE ESTI LA FAGARAS SE DAU EX PE 17 SI 18 ORAL SI SCRIS;(,PE 16 SE FAC INSCRIERI SEPTEMBRIE

    RăspundețiȘtergere
  34. Pot sa ocup un post titularizabil in Buc daca am sustinut examenul in Braila(atat inspectia cat si proba scrisa)?Va multumesc

    RăspundețiȘtergere

Aici poti comenta articolul, poti cere informatii sau poti oferi chiar tu altora informatii utile...

Primeste postarile direct pe mail

Introdu adresa ta e-mail in casuta de mai jos: